lUv yOu i wAnT u nOe

Friday, January 14, 2011

deriaKISAHcinta





ada sesetengah kisah cinta yang hepi dari awal sampai mati
tak pun dari mula bercinta sampai kahwin,lepas kahwin gaduh sampai bercerai-cerai
ada juga yang bercinta sampai bertunang,bila bertunang putus pasal tak serasi
ada juga yang bercinta sebelum sampai tahap tunang, kahwin jauh pula sampai mati
ini deria kisah cinta yang aku cuba garapkan untuk dikongsi oleh semua..


love is damn sweet
 sweet as you
if you not sweet as love
 it mean you not sweet ..


ada banyak situasi awal bercinta sampai pertengahan kisah cinta dan akhir kisah cinta
semuanya berbiza mengikut cara pasangan menjaga hubungan
as sweet as love kan???
ting--ting---ting???
G stand for girl and B stand for boy


situasi pertama
--->love damn sweet


G:awak,awak...awak sayang saya tak?
B:Mesti la sayang...saya mesti sayang awak sampai bila-bila
G: ya ke?terharunya saya..saya pun sayang awak sangat-sangat..awak baik...pandai buat lawak..sejukkan hati saya..awak sangat sweet...
B:saya akan membahagiakan awak sedaya saya sebab saya suka tengok awak senyum dan dengar awak ketawa..awak comel sangat...
G:terima kasih ya awak..bahagiakan saya..
B:tanggungjawab saya kan?saya rindu awak setiap hari...setiap detik,sayang
G:*muka bahagia dan suka ada lelaki yang sayangkan dia*


situasi kedua
--->sweet love


B:saya rindukan awak,saya nak jumpa awak..Boleh tak?minggu depan saya free..
G:ya ke?saya pun rindu awak,minggu depan kita jumpa ok...
B:Thank you,sayang..awak sentiasa jaga hati saya..
G:Tanggungjawab saya bahagiakan awak kan?I try my best,sweetheart
B:*muka bahagia bila kekasih hati ikut permintaan dia juga*


situasi ketiga
--->is there the love?


G:awak,saya tak sihat..badan saya panas sangat ni...kelas tadi pun saya tak pergi..*mengadu minta perhatian*
B:awak memag degil kan?saya dah pesan kalau hujan jagan redah,awak tu dah antibodi lemah..kerap sangat demam..lama sangat saya dengar awak asyik-asyik demam...jaga la diri sikit*bengang betul dengan perempuan ni,sekeh jugak kang,tak faham-faham*
G:awak,saya demam rindu awak ni..awak tak rindu saya ke?
B:rindu???saya kerja kan?saya tak ada masa nak rindu awak..macam tak biasa pula*ngada-ngada la  minah nie,cepuk kang*
G:awak...saya rindu awak..esok kita jumpa..Boleh tak?
B:Jumpa?awak ingat kerja saya rindu awak ke?rindu tu dapat bagi saya makan ke?saya banyak kerja nak buat dari rindukan awak*tahap baran dah naik sampai kepala*
G:awak..saya tidur dulu ya..esok demam saya mesti kebah*sedih sangat,cuma nak minta perhatian je*
B:iyalah..jangan banyak songeh...*terus matikan talian*


kisah cinta..tak seromantik novel
tak semanis drama bersiri
tak seperti mimpi-mimpi indah
lebih kepada hati,perasaan dan kasih sayang...
didiklah hati mencintai seseorang kerana tanggungjawab...
tanggungjawab menjaga kisah cinta
tanggungjawab menjaga hati...
tanggungjawab memberi kasih sayang..
tanggungjawab mengasihi...
tanggungjawab untuk memberi yang terindah...
tanggungjawab menyayangi sepenuhnya...
tanggungjawab untuk menghargai...
tanggungjawab menghargai seadanya dia...