lUv yOu i wAnT u nOe

Wednesday, March 2, 2011

perluSATUpengakuan??


...start the hurt way...
Friends are like roses...you have to look out for the pricks!
Sorry I forgot to tell you.....That as my friend you must be true.

"Friendship is delicate as a glass, once broken it can be fixed but there will always be cracks" 

hati saya masih berdarah dan terluka...iya,saya manusia yang tak suka berpura-pura seolah-olah semua ini tak pernah berlaku dan saya bukan gadis yang hipokrit..saya mempunyai cara saya juga...saya juga suka bercerita tentang masalah saya pada orang sekeliling,minta pendapat dari pelbagai sudut.. saya suka menyelidik dan saya suka imbang guna pemikiran saya sendiri (iya yang tak matang) namun saya jujur dan saya tahu entry lepas-lepas ada yang membutakan orang yang terasa..tapi saya rasa saya berhak bersuar di blog saya <BLOG SAYA>... saya bukan gadis yang suka berlagak saya okay padahal hati saya hancur dan saya tak suka cakap saya okay kalau saya tak okay...saya jujur dengan cara saya, saya pernah hadapi situasi meninggalkan serta ditinggalkan oleh seorang sahabat dan saya selalu ingat pengajaran itu...saya selalu beringat tentang hal tersebut dan berharap perkara tersebut tidak berulang lagi... 

Usia saya dah hampir 21 tahun dan semestinya bukan usia untuk bergaduh ala budak-budak,merajuk-rajuk serta tak mau kawan dua tiga minggu camtu... Saya juga ada perspektif saya sendiri..Ini secara universal, saya buat entry ni secara universal kepada seseiapa yang pernah jadi kawan saya...saya tak nyatakan nama sesiapa dan tujukan kepada sesiapa sebab saya malas nak fikir nak tambah musuh dalam hidup saya hanya di sebabkan pandangan dari sebelah sisi sahaja, saya dah letih.. Saya datang sini nak membina ukhwah yang berpanjang serta diingati sepanjang usia serta belajar elok-elok dan dapat keputusan yang cemerlang untuk emak ayah...

Saya letih, penat dan saya dah tak larat lagu nak berlakon dengan orang sekeliling tentang diri saya...SAYA TAK HIPOKRIT...Kalau tak puas hati tentang saya terus jumpa saya, cakap depan-depan itu lebih baik daripada cerita hal saya pada orang lain serta ditokok tambah yang menyebabkan perkara tersebut terus berpanjangan..Saya juga ada hati dan perasaa bukan untuk disakiti dan dimusnahkan kepercayaan, saya tak pernah nak bina tembok antara sesiapa yang saya tak marah dan saya sakit hati tapi banyak orang akan jadi 'silent enemy' saya sebab dengar cerita tentang satu keadaan atau pertelingkahan dengan seseorang daripada sebelah pihak sahaja dan dia akan terus membenci saya dengan perasaan yang saya sendiri tak dapat ungkapkan (kenapa nak benci saya walaupun saya tak pernah sakitkan hati awak?) saya kadang-kadang keliru sebenarnya kenapa situasi ni kkena jadi... Saya bertelingkah dengan insan lain tapi orang lain yang lebih-lebih marah saya <tolong fahamkan saya apa fungsi perasaan itu sebenarnya?>


saya nak higlightkan yang salah stu sebab pergaduhan akan berpanjangan adalah tak adil bila kita buat kesimpulan awal tentang perkara tersebut dan terus salahkan dia sedangkan perkara sebenarnya adalah berlainan dengan versi satu pihak dan versi kedua-dua belah pihak.. Tolong jangan nak buat keputusan dengan benci seseorang sebab dengar cerita sebelah pihak saja <guna akal fikiran untuk tafsir bukan hati>...Saya banyak kali terima situasi ni sebab ada orang lain akan benci saya sebab dia rapat dengan orang yang saya tengah ada krisis dan selepas dia dengar penjelesan kedua-dua belah pihak baru dia faham kenapa kami berdua buat tindakan itu...tahu tak? setiap manusia ada nilai penipuan dalam diri mereka <jangan pandang kiri kanan sebab awak pun sama ada juga nilai dan berpotensi jadi penipu>...Orang menipu selalunya untuk kepentingan diri sendiri agar tidak disalahkan (untuk protect diri sendiri dari di serang)...Saya pun pernah buat benda tu untuk tutup kesalahan tapi maaflah saya bukan suka putar belit cerita dari dulu, saya cakap benda yang betul walaupun perkara tu salah saya sebab saya sedar manusia tak lepas dari buat kesilapan... Beza manusia adalah yang mengaku kesilapan dan meletakkan  kesilapan atas bahu orang lain (pilihlah mana salah satu, pasti ada kebaikannya)



saya berharap yang saya lebih matang selepas ni..menjadi gadis yang sentiasa kuat dan bersabar dengan dugaan ILAHI sebab saya perca ya ini semua tempoh untuk menjadi dewasa...Saya seorang gadis biasa yang sangat biasa dengan keadaan yang selalu lalui kerana saya dibesarkan dengan cara yang berbeza dengan orang lain.. Saya sering menjdi yang cepat terpengaruh namun ada eamai orang yang selalu nasihatkan saya dan buat saya sedar salah saya yang perlu saya betulkan...

saya sayang mak,ayah,abang<Ariff Fahmi>,semua family saya<ramai sangat nak tulis nama>, ,bakal kak ipar saya <Nur Leeyana> sahabat-sahabat saya yang sering ada di sisi saya mendamaikan hati saya dan membuat saya tersenyum hadapi hidup..
saya sayangkan mySIBLINGheartGIRL sangat-sangat (myra,nieyna,eqin,reen,bedah,farhah,farah,zue)
---->perkenalan dengan kamu semua buat saya jadi sangat mensyukuri anugerah terindah dalam hidup saya..sering ada saat saya sakit-tolong belikan makanan, buatkan air, check keadaan saya, senyum bila saya ketawa dan menangis bersama saat saya sedih, pesan banyak perkara yang saya selalu buat salah...
KAMU ANUGERAH ILAHI,TERIMA KASIH heartGIRL