lUv yOu i wAnT u nOe

Saturday, June 4, 2011

apa ADA pada BICARA seorang LELAKI

dah lama sangat rasanya tak update blog...
bila mengadap laptop buka catatan baru mula la tak tahu nak tulis apa...
tengah lepak-lepak,borak-borak dengan kawan-kawan..
tiba-tiba keluar satu soalan 
"suka lelaki yang cakap 'sayang awak' setiap hari ke? yang kadang-kadang je cakap?

 ---> SETIAP HARI CAKAP SAYANG


Ala, kalau setiap hari cakap sayang kamu tu maksudnya mesti dia ada benda yang disorokkan. Konon-konon bajet nak sembunyi something la macam dia suka perempuan lain ke, dia tengah ada something dengan perempuan lain ke, dia konon-konon ambik hati cakap macam tu ala semacho lelaki korea. Perempuan suka sangat kalau lelaki cakap 'sayang' setiap hari tapi masalahnya kat bibir dia tu sama dengan hati ke? Tolong jawab please??? Ada yang just nak ambik hati je, nak bagi perempuan tu syok kat dia seumur hidup..Ala senang cerita dia nak bagi perempuan tu tak syak wasangka apa salah yang dia tengah buat dan akan buat.


 ---> BILA JUMPA BARU CAKAP SAYANG

Ada juga sesetengah lelaki yang suka cakap 'saya sayang kamu' time jumpa je, kalau mesej ke call ke memang tak terdengar ataupun tak wujud perkataan tu. Apa hal? Terlupa ke perkataan tu bila tak duduk depan mata? ada pelbagai niat di sebalik ungkapan bila jumpa sebenarnya, ada yang memang betul-betul rindu pelbagai ada juga yang sayang tapi tak terluah bila mesej or call nie...Keadaan ni wujud bila ada depan mata baru boleh cakap dengan feeling...Mesra kan?

 ---> CAKAP BILA RASA PERLU

Jenis ni no comment la..Suka hati dia nak cakap sayang..Time mesej, call, jumpa...Kadang-kandang tak cakap sayang langsung tak dengar sampai berhari-hari tapi kalau dah start luahkan perasaan sehari penuh dengar je perkataan 'sayang' tu...Macam non-stop da..Jenis ni susah nak tafsir, tapi lelaki jenis ni memang sangat rileks dalam hubungan...Suka hentam suka hati je,kalau dia nak marah..Terus sound direct ja,tak ada nak berbudi bahasa sangat...Confused kan?

Tapi biasalah..manusia kadang-kadang tak hargai apa yang dia ada..dah lelaki tu sayang ada cara sendiri..Terima je la..Kalau tak sanggup jangan nak mula ikat janji...Jangan nak mengada-ngada cakap 'awak ni tak sweet la'..Ceerk!!!Demand