lUv yOu i wAnT u nOe

Monday, November 7, 2011

redha!!!INSYAALLAH


If You Find Someone

That Can Love You Right
I Won’t Stand In Your Way
I Won’t Even Fight, No
I Won’t forget
I’ll Always Remember You



assalamualaikum... sejak dua tiga menjak ni saya asyik citer pasal 'aq'.. sekarang saya akan mula citer balik mengenai apa, mengapa dan kenapa..kalau  dulu pandangan saya selalu dari sisi ketiga tetapi tiba-tiba saya menulis dengan pandangan dan mata hati sendiri..saya bukan menulis untuk berkongsi tetapi lebih kepada meluahkan perasaan tentang apa yang saya rasa.. 


balik kepada topik "redha,InsyaALLAH"
kalau dari sudut pandangan, rasanya ni lebih kepada perasaan. Pernah tak awak rasa sayang orang yang tak sayangkan awak? Pernah tak awak letakkan harapan pada orang yang langsung tak berpaling pada awak? dan pernah tak awak menangis sakit bila orang yang awak sayang disayangi oleh orang lain? Tak pun, pernah tak awak cakap awak nak tinggalkan dia tapi awak tak mampu?



If You Find Someone

That Can Love You Right
I Won’t Even Fight,
No I Won’t Forget I’ll Always Remember You
Like The Sun Will Rise
As The Seasons Change
I Will Walk Through Life
Til The Very End, No I Won’t Regret
I’ll Always Remember You, Remember You, Rember You
I Won’t Forget I’ll Always Remember You



rasanya kalau awak mengalami situasi yang saya nyatakan dia atas, cuba dengar lagu Dato' Siti Nurhaliza featuring Sean Kingston - Remember You. Liriknya sangat menusuk perasaan, dia redha dan mendoakan untuk insan yang dia sayang bahagia dengan cara insan itu sendiri. Kadang-kadang kita suka fikir, bila kita tak ada untuk insan yang kita sayang, he/she cannot survive...but you damn wrong!! maybe bila awak tak ada, otaknya tak ada serabut sangat fikir macam mana nak balas perasaan yang dia tak mampu tu. Kalau awak sayang, simpan perasaan tu, never lets he/she noe it.. biar dia selesa dengan awak..


Kata seorang teman, perasaan ni abstrak.. Tak mampu dipaksa, biarkan kita ikut flow, kalau kita mendesak kita akan kehilangan. Maksud saya bukan redha dan pasrah macam "i give up", awak still perlu ada dekat dengan insan itu, hargai dia, bagi perasaan sayang semampu yang dia boleh terima..teman saya juga kata "if you give more, you hurt more". Jadi, bagi la sedikit mampu dia terima, jangan bagi terlampau banyak, manjakan dia dengan setiap kesalahan yang di buat untuk buat dia terima awak. Awak, kalau nak sayangkan seseorang, sayangkan diri sendiri dulu. "Your life are your first priority". Kadang-kadang bila kita sayangkan seseorang kita lupa untuk jaga diri sendiri, kita lagi rela tengok dia lukakan hati kita semata-mata untuk tarik perhatian dia. It damn wrong!! 


Kata teman saya lagi, "kalau orang tu tak sayangkan kita, kita bagi la apa pun.. Dia takkan sayang kita, bagilah emas permata, intan semua..Kalau dia tak pandang kita, dia tetap tak pandang kita." Jangan berkecil hati dengan tindakkan dia sebab perasaan bukan objek yang boleh ditolak dan ditarik. Kata teman saya lagi, "kalau sayang, doa.. minta ALLAH bagi petunjuk..Istikharah supaya nampak keputusannya, ALLAH tahu untuk setiap dugaan yang DIA bagi dan setiap dugaan ada jalan penyelesaiaannya."




bagi pandangan saya, adalah perkara normal jika cinta ditolak, perasaan tidak diakui.. cuma, jangan terlalu berharap, kadang-kadang membiarkan orang yang kita sayang hidup dengan caranya sendiri merupakan kebahagiaan kepada kita juga 

never ask how you mean to him but ask how they appreciated your existed  


p/s : i was happy to noe you and i totally happy if you happy with your life..