lUv yOu i wAnT u nOe

Sunday, December 18, 2011

selamatAINA~21tahun~

mesej berpusu masuk dalam telefon.terima kasih teman atas ingatan
pukul 12.15 terjaga dari tidur. iya dy.terima kasih tunggu untuk memenuhi permintaan
dy.terima kasih.dy manis dengan caranya. mesej pendek dengan nama penuh aq
dy.terharu.tak payah hadir depan.menyapa macam orang lain.cukup seperti dy
manis.sabar.banyak pantang.nasihat tak berhenti.aq jadi yang baru kini
meminjam sikit nasihat yang tak pernah berhenti.seminggu.tenang
semoga dipermudahkan kisah aq dan dy

~sangat terharu~

jam 2 petang.seakan ada sesuatu yang cuba disampaikan.hujung minggu.tangah dan tachiq selalu pulang ke rumah. tapi minggu ini. mereka ada. kerja banyak yang belum dilangsaikan. terlalu berat tugasan semester tiga ini. penat yang menyerlah di setiap muka.tangah masih asyik menatap data. diqmyra masih memandang skrin tanpa henti. talong mengemaskini slide present tanpa berbicara. khusyuk. aq melekapkan earphone di telinga prlahan. diam tanpa berbicara. tugasan mereka harus dilangsaikan segera. PUTRAJAYA!! pukul 4.30 menjengah persekitaran itu. tanpa aq ketahui rahsia HADEQ. menikmati hari seperti biasa.

Alamanda.MPH Bookstore. jalan-jalan tanpa henti. Noodle Station jadi pilihan. ambil tempat segera. tangah ada bicara. aq pilihkan tempat. sengaja mahu ikut selera aq kali ini. selalunya McD dan KFC pengerat kisah kami. Kali ini. jauh kami jalan. Selalunya menjengah Sri Serdang. Pilih-pilih makan.Tachiq hilang dari depan kami. Lama menghilang. makanan sampai. semua sibuk menyusun makanan yang sudah ada. Bacaan 'bismillah', aq terleka. asyik dengan mesej. satu kotak silver ada depan mata. nyayian dari hadeq buat aq terkedu. bergenang. wajah mereka aq tatap seorang demi seorang. aq terkedu. aq harap ALLAH mulakan kisah hidup aq di usia 21 dengan tenang setelah aq penat mengalirkan air mata. Syukur. aq terkedu. Semata-mata ke Putrajaya kerana sambutan itu. aq rasa dihargai. mereka masih ada disisi saat aq mencoret luka yang dalam. mereka masih ada dengan senyuman saat aq kealpaan. mereka masih disini dengan kata semangat yang tak pernah putus. aq bersyukur. Alhamdulillah. tanda kasih ini ALLAH masih berikan kesempatan untuk aq rasai.
hari lahir ini yang pertama aq jauh dari keluarga. mesej tak henti aq utuskan buat ayah mak serta abang. kali pertama aq menyambut di luar bersama teman-teman yang masih mengungkap kata semangat. saat yang sukar mereka tetap hulurkan tangan. bagi aq pinjam bahu dan telinga. persahabatan ini sukar dijelaskan. terima kasih hadeq atas satu kasih sayang. sabar dengan tingkah aq. mereka masih menyokong setiap gerak laku yang aq lakukan. mereka terus ada walaupun ada yang terasa hati dengan liat pekerti aq. masih ada dengan senyuman. mengambil berat. saat kad aq terima. aq baca perlahan. aq terharu dengan setiap ucapan yang mereka titipkan.satu-satu..dan satu kemanisan persahabatan yang dapat aq rasakan. keikhlasan mereka mengasihi aq.

~terima kasih YA ALLAH~