lUv yOu i wAnT u nOe

Wednesday, March 7, 2012

akuSUKAdia....

'aq suka dy dowh..seyes suka, dah la cumel..mata aduyai comelnya..."


aq pandang lelaki yang berdiri dekat dengan tempat duduk di bas-stand fakulti, jejaka yang tinggi dan berkulit putih ^_^ dengan melekapkan earfon pada telinga..~karisma~
mungkin ala-ala macho jugak la..mungkin sebab kulitnya putih dan tinggi dia jadi tarikan dalam kawan-kawan aq yang berdiri sambil tunggu bas di situ. Dua tiga orang berbisik sambil memandang jejaka yang nampak khusyuk dengan alunan lagu menusuk telinga.

'aq suka mamat yang berdiri tadi tu, baju hijau ala-ala mata comel tu.'
kawan aq senyum, hari dah menginjak ke malam dan peristiwa tu bertapak lama dalam mindanya ~konsentrasi~. aq pandang wajah ketaksuban dy menceritakan perihal jejaka tersebut, nampak gayanya dy macam dah suka sangat dengan insan yang tak bernama tu.

'dah dua sem aq usha mamat tu kot. cumel'
aduh.. dah kes parah kalau macam tu, aq suka cara dy cerita tentang jejaka itu beberapa tempoh dan kadang-kadang bila terserempak jejaka itu automatik muka kawan aq akan merah menyala~dy dah pandai malu~. kadang-kadang aq perhati dy seakan jatuh cinta pada jejaka yang dy tak ketahui nama itu, ini aura cinta ke?

'...tapi aq tak terbayang nak kahwin dengan dy..."
hari itu aq tengok kawan aq agak berlainan bila bercerita perihal insan itu walaupun matanya bersinar seperti selalu namun kata-katanya itu seakan membuatkan aq keliru, dy admire lelaki itu sampai tiga sem dan dy cakap dy tak mao pun kahwin dengan lelaki itu

- erk, kenapa plak? bukan kau suka dy sangat ke?
+ suka tapi tak leyh bayang masa depan aq dengan dy...
- maksud kau?
+ yup la, dy comel, muka smart semua tapi boleh ke dy bimbing aq nanti
- (speechless)
+ ..jadi imam yang baik.
- owh, kau suka-suka je ke?
+ aset dy kat muka tapi agama dy?
- maksud kau?
+ kau nak kahwin dengan orang boleh bimbing kau ke atau kau bimbing orang tu? kita ni perempuan kot..
- mesti la yang bimbing aq, aq pun jalan bengkang-bengkok.. lao aq bimbing orang tu terus tak lurus la ^_^
+ sebab tu aq tak boleh bayang masa depan aq dengan dy (senyum manis)

baru aq dapat point lepas tu, suka tak semestinya jatuh cinta.. suka untuk mengagumi ja. tak ada rasa nak terus bawa ke jinjang pelamin..

.: aq memang tak pernah usha budak kampus UPM ni, ntah la,..no life bercinta satu kampus.. bayang plak lao couple kena marah dalam kelas, surely muka kita pun berbahang kot:.