lUv yOu i wAnT u nOe

Saturday, March 17, 2012

diaDANdiaSERTAkenangan

letak pen dan masukkan buku dalam beg, tengok member kat sebelah dan senyum saat telinga masih menangkap bicara classmate yang berada di kerusi belakang dewan kuliah. Seriusly, sem ni aq banyak dengar apa orang cakap daripada aq bercerita..dan kalau bercerita tentang apa-apa pun surely aq akan cerita pada hadeq berbanding coursemate lain walaupun kami rapat dan selalu hangout sama-sama.. *masih terkedu*

a : aq tengah cuba dan cuba dan cuba
b : tak nampak pun effort yang kau buat selain dari aq dengar kau cakap kau cuba dan cuba
c : ntah, kalau setakat cakap dan tak buat..tak payah la sis
b : aq penat dah dengar kau cakap kau cuba tapi kau masih tak berubah pun
c : aq rasa no turning point dan no u-turn, tak payah cakap yang kau berhajat ke arah itu
a : seyes beb, aq try kot nak lupakan dy..siot betul dy tu..argh..giler ni..
c : dah surely kau gila pun, gila nak sayang dy yang nothing..
a : weh, mana ada nothing kot..kau tak kenal dy pun dan kau cakap dy nothing..menimbulkan amarah ni
c : nothing and nothing.. surely nothing sebab dy memang nothing..ntah la sis, kau besar panjang dah kot
b : kalau kau rasa yang stay tu buat kau hepi, stay lah beb tapi jangan menangis nanti cakap kat aq yang kau sangat kecewa apa akan dy buat
a : sis, ingat senang ke nak rempuh kenangan satu-persatu dan kau yakin yang dy dah memang tak ada untuk kau dan kau yakin dy tak bahagia dengan another girl. he just need you at all.
c : cerk, aq tak percaya ayat semua tu..takat nak main-main and test market lepas la.. kau tu percaya sangat dengan apa yang dy cakap..bangun la terima kenyataan, weyh..penat aq tengok kau camni...
a : test market dengan bajet hot? dy bukan macam tu kot, kau tak kenal dy pun.. jangan judge sesuka hati je.
b : lao dy tak test market, kau tak jadi mangsa dengan ayat-ayat dy kot.. cuba tengok, mana hilang semua semangat kau lepas dy pergi. perlu ke kau hipokrit?
a : (suara mengeluh) aq nak positif dan maafkan dy
b : tapi kenyataannya tak kan? kau tak mampu nak maafkan dy
a : beb, aq mampu la..aq tengah cuba
c : aq tunggu sampai kita grad, nak tengok cubaan kau berjaya ke tak
a : (rengusan berat) entah


(Seperti Dulu by UNGU)
Tiada guna kau kembali .Mengisi ruang hati ini.Semuanya telah berlalu .Bersama lukaku
Tiada guna kau berjanji .Untuk setia menemani .Hatiku yang tlah terluka .Karna dustamu
Semuanya telah berakhir .Antara hatiku dan hatimu .Takkan ada cinta .Seperti yang dulu
Semuanya telah berakhir .Antara diriku dan dirimu .Takkan ada rindu .Seperti yang dulu
Semuanya telah berakhir 


menjadi pendengar tu baik, tetapi bila dah jadi pendengar... rasa teringin nak selesaikan pulak masalah orang semua ni dan bayangkan kita kat tempat orang yang hadapi masalah tu, sebenarnya semua situasi yang jadi adalah rotation dan kebanyakan orang pernah rasa perasaan tersebut, maksud aq 'pernah melalui' ataupun 'pernah dengar cerita yang sama' ataupun 'pernah diminta nasihat untuk perkara yang sama'
dump dan dump 
ataupun 
dumb dan dumb
we meet da wrong person before we found da real one coz ALLAH want we appreciated da right one. 

dear sis, 
surely awak tak baca blog saya dan surely awak tak perasan yang saya dengar keluh-kesah yang awak gambarkan pada kawan-kawan..

sis,
dalam nada suara itu terkandung kerinduan yang dalam buat jejaka tersebut, mungkin jejaka yang pernah mencoret bahagia kat hati awak ataupun dy pernah jadi kekasih hati yang menggembirakan awak tapi sis seriusly you never need him at all... he never deserve for you, cara saya nasihat saya macam kejam tapi sis kalau awak masih hidup dalam kenangan dan pandang dy sebagai satu sebab awak pernah bahagia, awak akan terikat dan rasa dy perlukan awak sampai awak asyik mengeluh tanpa make a step to leave.. awak akan nampak he such a perfect person.

tak ada orang yang sempurna dalam hidup ini, termasuklah cinta yang pernah dy hujahkan pada awak. ikatan hati yang dy pernah hubungkan dan dari gayanya macam dy tinggalkan awak for another girl. Sis, a boy just want a fun not a serious relationship yang buat dy terikat dan buat dy rasa perlu berkorban untuk banyak benda. find ' a man' yang boleh fikir pasal masa depan yang dan rasa dy bersedia untuk tanggungjawab sebab kalau awak stay dengan a boy, awak akan rasa point awak hidup dalam 'love fairytale' tu antara awak dan dy sahaja. AWAK dan DY sahaja yang membuatkan awak rasa tak perlu tanggungjwab untuk menyatukan hati dengan ikatan yang menghalalkan.

sis,
hidup kita bukan untuk 'everyone' tetapi untuk 'someone' yang memang menghargai kita dengan nada yang awak rasa selesa dan awak rasa bahagia dengan caranya. Tunggu tu boleyh, tapi awak mao ke dy balik pada awak selepas dy terima banyak kelukaan oleh orang  lain dan mengadu dy rasa bersalah tinggalkan awak? dan awak akan rasa "yes, he need me at all".. bukan macam tu sis, he never need u..dy tak perlukan awak tetapi dy perlukan 'kedunguan' awak untuk dimanipulasi. sorry for perkataan 'dungu'..surely, lao dy tahu dan dy perasan, he never leaves you dan bagi awak rasa sakit sorang-sorang tunggu dy.

dear unknown sis,
rasa dikhianati tu sakit dan rasa disayangi itu manis tetapi jarang sekali sayang itu dibalas tanpa dikhianati. Kalau awak rasa susah sangat nak lepaskan dy, awak mula perlahan-lahan dengan buang sesuatu yang buat awak teringat pada dy..mybe padam gambar dy dalam hp or lappy, lepas tu move pada barang yang buat awak teringat pada dy..macam baju, jam or apa2 awak tengok buat awak ingat dy (ingat yang dy menyakiti awak), lepastu ni part yang penting..
minta pada ALLAH dengan bisikan doa dan teruskan dengan Solat Sunat Hajat, minta parents doakan awak cepat lupakan dy sebab doa mak ayah ni lebih mustajab..give a try.. lepas tu belajar redha dengan ikhlas, bila benda tu jadi ikhlas awak akan rasa manisnya dugaan yang awak dapat dan ingatla yang "ALLAH takkan uji manusia lebih dari kemampuan hambaNYA"..ikhlas dan redha.

sis,
semoga awak jumpa orang yang hargai awak dan jagalah hati baik-baik dan jangan luka lagi.. semoga awak akan jumpa kekasih halal bukan 'kekasih yang adat halalkan'.. gambete and smile..


.: bicara emak - mak tak pernah lukakan hati anak mak dan tak ada orang pun dapat lukakannya, lukakan hati anak mak macam lukakan hati mak :.

.: bicara ayah : cukuplah sayang ayah sebagai lelaki yang wajib dan rindu pada ayah kan dapat pahala, belum lagi ayah serahkan tanggungjawab ayah pada mana-mana lelaki untuk jaga anak ayah :.