lUv yOu i wAnT u nOe

Wednesday, March 7, 2012

iniKISAHrindu

*sejenak berfikir*

masa pantas menganjak aq ke usia dewasa, ya dewasa yang membuatkan aq terpaksa berdikari sendiri dengan bisik-bisik kasih sayang keluarga yang tak pernah putus
suara ayah dan suara emak kedengaran dari talian jarak jauh itu..kedua insan ini yang banyak membisikan kata semangat buat aq yang masih kanak-kanak pada pandangan mata mereka, seakan mencatat satu -persatu peristiwa yang aq jalani dengan mereka.. yang banyak mengajar aq erti kehidupan yang sering aq rasakan aq terlalu cukup dengan setiap bisikan mereka supaya aq tabah, kuat dan yakin dengan qada dan qada'..
walaupun jauh, beberapa ratus kilometer aq terlalu inginkan mereka berdua di sisi di samping aq menghabiskan pengajian di sini dan mak ayah selalu bisikan "ilmu yang adik cari sebagai tuntutan hidup dan tanggungjawab."
jauh ini tak memishkan aq dan mereka berdua, hampir setiap hari aq akan kunjung tibakan panggilan buat mereka berdua, menyatakan kerinduan setiap hari..aq pilih untuk rindu mereka berdua.

sejak masuk semester keempat aq rasakan banyak ketengan yang hadir, banyak senyuman yang mendatar di bibir dan banyak kenangan indah tercipta dengan perlahan.. seakan semuanya kesakitan yang pernah aq lalui dibalas satu-persatu dengan kemanisan yang sukar digambarkan.. alhamdulillah syukur yang dapat aq panjatkan kepada ALLAH memberi satu ketenangan yang aq tak pernah rasakan sedamai ini..