lUv yOu i wAnT u nOe

Wednesday, March 28, 2012

kisahSEKEPINGhati

bagi hati pada yang punya
ini kisah sekeping hati.. yup, sekeping hati yang pernah kena hancur sampai jadi berkeping-keping lepas tu cebisannya masih tak mampu nak dikutip dan dicantum balik pada tempat asalnya sampai terfikir susahnya nak baikpulih semuanya dan kembali normal. masa nak baikpulih bukan bergantung pada tempoh tetapi lebih kepada cara tanggungjawab itu dilaksanakan untuk baikpulih sekeping hati.

a : *muka moody* 
b : kau kenapa weyh? teruk benar gayanya muka tu..
a : kenapa orang lain boleyh bahagia dan aq tak dapat rasa semua tu?
b : sapa cakap kau tak dapat rasa semua tu?
a : aq sendiri rasa yang aq tak bahagia, kenapa aq yang kena rasa semua ni?
b : apa rasa bahagia pada kau?
a : cuba kau tengok tu *jari menunjuk ke arah sepasang couple yang tengah bergurau*
b : itu bahagia bagi kau?
a : ya la, tengok..diaorang senyum dari tadi dan girl tu asyik senyum je.. bahagia kan?
b : kau kecilkan skopnya, bahagia ni bukan pada senyum.
a : kalau kau senyum tak maksud kau bahagia ke?
b : dear, kalau kau definisi bercinta tu bahagia macam couple tu.. kau kecilkan daya fikir kau.
a : sis, susah nak bahagia kan? i just need 'him' yang boleyh bahagiakan aq macam orang lain dapat tapi 
b : ... tapi kau tak dapat? sis, kau tutup hati kau kan?
a : sis, love is stupid when you noe da wrong person dan aq keep jumpa orang yang salah..
b : dear, kau tahu tak? 
a : tahu apa? *muka tak selesa dan kecewa*
b : bahagia tu letak dalam diri kita, maafkan kenangan dan senyum pada hari mendatang..insyaALLAH semua akan baik-baik.
a : sis, ingat senang ke nak positif dalam hidup?
b : make an effort dan kau akan rasa bahagia.
a : sis, hati aq berkeping hancur, sangat sakit dan sangat kecewa *menitis air mata*
b : dear, satu hari akan ada orang datang dan betulkan hati kau tapi kau kena simpan hati kau baik-baik sampai kau jumpa 'dia'.
a : ada ke, sis?
b : ada, dear..insyaALLAH..banyak berdoa kat ALLAH

kalau cakap dari hati seorang gadis, aq merasai kesakitan dia dengan hati berkeping hancur dan jadi cebisan kecil-kecil yang susah nak digamkan semula.. sakitnya susah nak diceritakan pada orangg untuk difahami tetapi sungguhnya meletakkan kebahagiaan pada hati itu perlu dengan sedikit azam yang kuat menyapa. sebagai seorang yang rapat dengan dy, aq mula berfikir cara nak hapuskan air mata yang sering keluar kerana sekeping hati yang dipermainkan dan dy kecewa di hadapan aq yang banyak meniupkan semangat kepada dirinya.. aq sayangkan dy sebagai kawan yang banyak bergurau senda tetapi dy tak mampu lupuskan kenangan lalu dengan kuat.

tersungkurnya dy seperti bawa diri aq sekali sebab aq merasakan air mata yang sering tumpah dengan kekuatan yang sukar dibentuk itu buat dy sering pasrah dan kalah denga tuntutan rasa. bagaimana bahagia pada aq? kalau dulu, kenalilah aq dari kisah dulu dan orang akan cakap senangnya jadi aq sekarang, cukup susah sebenarnya mencari bahagia dan aq merasai kasih itu dengan mencintaiNYA.. beberapa bibir berbicara, 'untungnya jadi, aina', 'bahagianya jadi, aina'.. siapa kata untungnya jadi aq? senangnya jadi aq dan bahagianya jadi aq..

kalau dihitung menjadi aq mungkin hidup kamu lebih manis sebab aq manusia yang banyak khilaf, yang banyak salah dan banyak kesakitan yang aq rasakan, namun bibir aq cuba mengukir senyuman semampu boleh supaya aq lebih positif, supaya tak ada orang simpati dengan aq dan aq takut menyusahkan banyak orang jadi 'senyuman itu hanya bahagia yang aq gambarkan'..


sis, 
mencari kekasih halal itu banyak caranya dan satu cara yang manis adalah berdoa pada ALLAH selalu supaya kamu jumpa orang yang betul dan tak salah lagi..  mencari 'jodoh' tu macam mencari keperluan kita dan kerap kali aq cakap sis, cari pemilik tulang rusuk kamu yang boleh menjadi imam pada sebuah perkahwinan tetapi kamu kerap cakap kamu tetap nak dia yang tengah bahagia dengan orang lain. 

sis, 
lelaki yang akan jaga kamu adalah lelaki yang takkan menyakiti hati kamu walaupun dengan tidak sengaja dan dia membuatkan kamu rasa bahagia bila kamu dengan dia. dia kan buat kamu tenang walaupun dia hanya cakap 'ya' setiap kali kamu bercerita dan kamu selesa dengan dia seadanya. bukan bermaksud dia perlu jadi perfect dalam semua segi tetapi yang melengkapkan kekurangan yang kamu punya dan kamu melengkapkan kekurangan yang dia punya sebab perkahwinan itu melengkapkan antara pasangan.

sis, 
kamu bukan orang pertama yang cakap untung jadi aq yang bahagia... kamu tahu kisahnya dan kamu tahu jalan aq pernah lalui dan kamu kerap kata aq tak faham perasaan kamu, iya sis memang susah nak faham perasaan kamu tetapi sis, tengok kamu terluka buat aq nak menangis sama walaupun kamu cakap aq tak faham perasaan kamu.. sis, aq kerap pesan yang 'hargai bukan bererti siksa diri sendiri'.. 

much need you and luv u my sis
-ur lovely friend-