lUv yOu i wAnT u nOe

Monday, March 26, 2012

mySIS :)


dear sis~~

.: bila kita siyes dengan seseorang, kita akan diuji untuk cinta itu:.



setiap cinta itu akan hadir ujian untuk ke arah kecurangan, maksud aq sis.. akan dibolak-balikkan hati kita beberapa kali sebab nak tengok keteguhan cinta tersebut, sama ada kita menang ataupun kita kalah dengan perasaan itu. masa aq nak menaip ni aq tengah bayangkan muka kau yang agak siyes sambil tengok aq yang tengah buat muka bersalah, aq tak pandai nak nasihat dan aq tahu kau tak minta nasihat dari aq yang masih belajar tentang perkataan 'cinta' itu sendiri dan aq masih mengutip kenangan-kenangan lepas supaya aq tak lakukan kesalahan yang sama sewaktu aq tengah ber'mahabbah' sebab bagi aq semua itu akan jadi kayu pengukur sama ada aq mampu atau tak menjaga perasaan dengan sebaik mungkin dan semampu aq. 

cinta lain yang hadir sewaktu kita sedang menjalani hubungan yang serius dengan 'bakal kekasih halal' adalah dugaan yang sangat susah untuk ditafsirkan, tambah-tambah pulak 'a man' yang kita pernah adore hadir dengan seribu pertanyaan di benak kita, tapi sis.. jangan pandang belakang balik dan catch-up benda tu dan lepaskan orang yang sayangkan kita untuk orang yang baru nak tahu kita pernah sayangkan dia.. maybe tak proper jugak aq kata, dia takkan stay lama dengan kita sebab dia 'ujian' dan aq pernah dengar orang kata yang 'no u-turn' dalam bercinta.. memang macam satu bonus bila lelaki yang pernah dapat tempat kat hati kita sayangkan kita balik macam kita pernah sayang kat dia dulu..

sis, 
aq tahu kau berkerut masa tengah fikir semua ni, dan siyesly aq cakap 'abang ipar' is da best part in your life.. anggaplah yang 'lelaki' tu hadir untuk menguji kisah kau dengan 'abang ipar' dan stay senyum dan hargai hubungan baru sebab 'abang ipar' sangat sayangkan kau dan aq dan hadeq nampak kesungguhan dia untuk kisah kau dan dia.
jangan fikir banyak sangat pasal kenangan lepas yang dah pergi tinggalkan kita sebab setiap orang akan belajar banyak kesilapan untuk itu dan berdiri atas memori yang telah lepas dengan satu kepercayaan baru itu perlu.. tetapkan hati dan banyak berdoa ALLAH mudahkan ujian untuk kisah kau dan 'abang ipar', insyaALLAH sis semuanya akan tenang seperti selalu.


much love you my sis
-talang-