lUv yOu i wAnT u nOe

Friday, March 2, 2012

saatENCIKlafazkanKATA

ujarkan kata selepas istikharah lama, istikharah mencari pemilik tulang rusuk ini. kaku berdetak lama dengan terduduk di atas sejadah lagi, berniat dalam hati supaya jawapan itu akan mendamaikan kedua-dua pihak tanpa satu pun perasaan yang akan memungkinkan pertlingkahan satu ketika nanti.

"YA ALLAH, berikanlah jawapan yang aku harapkan supaya aku tak terdorong di sebalik nafsu jika menerima lamarannya yang sudah bertempoh ini. Berikanlah aku kesenangan, ketenangan sekiranya hati ini memang diciptakan untuk dipenuhi oleh dirinya. Pada-Mu aku memohon pertunjuk dan dorongan supaya aku tak jatuh pada kesalahan yang sama lagi. Jika KAU titipkan dia yang halal buat menjagaku, lapangkan hatiku menerima kasih bawah naugan-MU."


mengufuk kata dengan satu janji yang akan dilaksanakan seakan mengheret satu rasa tanggungjawab yang sedang menanti datang.